Compliance Consultancy
Risk management and Consultancy firm
Contact us
info@pideeco.be
Nadelige media
Compliance Consultancy Central Compliance Nadelige media
Heb je ooit gehoord van de termen "Adverse Media Screening" of "Negative News scrapping" en vraag je je af wat ze betekenen? Voor de compliance professionals verwijzen deze termen naar een essentiële stap in het Customer Identification and Mandatory Verification-proces van hun financiële instelling.

De bronnen die gebruikt worden voor het screenen van ongewenste media kunnen talrijk zijn en afhankelijk van de doelstelling van de sector. De bronnen variëren van primaire zoekmachines tot sanctielijsten, overheidslijsten, overheidslijsten, andere officiële documenten, sociale media en alle aanvullende informatie die accurate informatie kan leveren om het onderzoeksdoel te bereiken.

- Het instellen en configureren van uw tool voor screening op ongewenste media.
- De drempels van uw screeningsinstrument aan te passen om de best mogelijke resultaten te verkrijgen.
- Het opstellen of verbeteren van uw screeningsbeleid en -procedures.
- Het uitvoeren van blacklist-, sanctie- of PEP-screening in uw naam.
- Een witte lijst opstellen om valse positieven uit uw instrument te weren.
- U adviseren over de bron voor de lijsten van het screeninginstrument.
Wat is de definitie van negatieve (media)screening ?

Adverse media screening is het proces waarbij een klant (fysieke of morele persoon) wordt vergeleken ("gescreend tegen") met negatieve informatie en gegevensbronnen. De gegevensbronnen bevatten informatie over de betrokkenheid van de persoon bij het witwassen van geld, fraude, financiering van terrorisme en andere economische schandalen of sancties.
Geïnteresseerd in het implementeren van een screeningsysteem voor uw zakelijke profileringsbehoeften? Kijk op de screeningpagina voor meer informatie over Screening betekenis en methoden.
De controles kunnen op verschillende manieren worden uitgevoerd. De laatste jaren hebben automatische screenings via IT tools het werk van compliance-professionals vergemakkelijkt en het screeningproces nauwkeuriger en sneller gemaakt. De algemene evaluatie van een professional is echter altijd noodzakelijk.De bronnen die gebruikt worden voor het screenen van ongewenste media kunnen talrijk zijn en afhankelijk van de doelstelling van de sector. De bronnen variëren van primaire zoekmachines tot sanctielijsten, overheidslijsten, overheidslijsten, andere officiële documenten, sociale media en alle aanvullende informatie die accurate informatie kan leveren om het onderzoeksdoel te bereiken.
Hoe de screeningsresultaten efficiënt te verwerken ?
De resultaten van de screening kunnen worden onderverdeeld in drie categorieën:- Geen overeenkomende resultaten: de screening is voltooid en de onderzochte persoon is in geen enkele bron van resultaat verschenen. Als de instelling van de bronnen goed is, kunt u ervan uitgaan dat het resultaat accuraat is.
- Geen positieve hits: Geïdentificeerde overeenkomsten. Bevestigd door de evaluatie van de analisten.
- Valse positieve hits: Geïdentificeerde overeenkomsten. Korting door evaluatie door analisten. De hit kan soortgelijke informatie delen die aanleiding gaf tot de "valse identificatie". Homoniemen, verjaardagen, nationaliteiten, achtergronden en onvoldoende filters helpen de screeningstool misschien niet om een duidelijk onderscheid te maken.
De negatieve mediascreening uitdagingen
Het screeningsproces kan uitdagend zijn. Het nieuws is voortdurend in beweging en het is heel vaak dat analisten veel tijd moeten besteden aan het evalueren van de resultaten. Ook al lijkt het een gemakkelijke oefening, in werkelijkheid kan het tijdrovend worden en kan een ervaren analist nodig zijn. Een ander probleem is dat er nieuws is in veel verschillende talen, en het gebrek aan professionals, die deze talen spreken, kan leiden tot onvoldoende bevindingen.Een andere factor waarmee we rekening moeten houden, zijn de niet-bijgewerkte bronnen en hun ontoereikende context. Het is niet ongebruikelijk dat grote databases en overheidslijsten niet vaak worden bijgewerkt en dat er verkeerde of ontbrekende informatie wordt verstrekt.

Hoe kan Pideeco u helpen met Nadelige media?
Het screenen van ongewenste media kan lastig te configureren en tijdrovend zijn, en vereist deskundigen om te tweaken voor de beste resultaten. Onze decennialange ervaring in de wereld van compliance kan uw bedrijf helpen om:- Het instellen en configureren van uw tool voor screening op ongewenste media.
- De drempels van uw screeningsinstrument aan te passen om de best mogelijke resultaten te verkrijgen.
- Het opstellen of verbeteren van uw screeningsbeleid en -procedures.
- Het uitvoeren van blacklist-, sanctie- of PEP-screening in uw naam.
- Een witte lijst opstellen om valse positieven uit uw instrument te weren.
- U adviseren over de bron voor de lijsten van het screeninginstrument.
Was this service page helpful ?
Central Compliance is the organization of all the compliance monitoring and controlling the professional activities of a given business or company thr...
Return to central compliance
MiFID: Time for information transparency
MiFID (Markets in Financial Instruments Directive) was put into force in November 2007 and was created with the objective of harmonising Europe's financial landscape. This Directive changed how the financial markets worked and especially how they were ruled. MiFI...
Read more Author What else ?