Compliance Consulting
Risicobeheer- en adviesbureau
Neem contact op
info@pideeco.be
Nalevingsactieplan
Compliance Consulting Centrale Compliance Nalevingsactieplan

De naleving van het toepasselijke wettelijke kader is afhankelijk van het actieplan dat de entiteit heeft aangewezen en toepast. Een actieplan voor de naleving (CAP) moet duidelijk, systematisch en gedetailleerd zijn om het bedrijfsleven zo goed mogelijk bij te staan.
Het actieplan van elke entiteit kan verschillen naar gelang van haar specifieke kenmerken (d.w.z. het soort bedrijf, de rechtsvorm van de entiteit, het aantal werknemers) en het specifieke juridische kader van elk rechtsgebied. In elk GLB moeten echter enkele fundamentele elementen worden opgenomen.
10 Tips om uw business compliance actieplan te verbeteren !
- Betrek een Head of Compliance Office met de relevante ervaring en de integriteit die nodig is voor een dergelijke functie;
- Ontwerp een gedragscode voor het personeel, die duidelijk is voor iedereen en zorg ervoor dat alle medewerkers zich hiervan bewust zijn;
- Minstens één keer per jaar het beleid en de procedures van de entiteit evalueren en een goede Corporate Governance van de entiteit in het algemeen verzekeren;
- De gebruikte documenten en gegevens in kaart brengen op basis van de nieuwe GDPR-wetgeving;
- De uitbestede gedragscodeverslagen controleren;
- De publicatie van compliance- en auditcharters bewaken.
- Eenmaal per jaar een risicobeoordeling invullen;
- Training van de medewerkers om hen bewust te maken van specifieke begrippen en grondbeginselen van de financiële sector, zoals MiFID II vereist;
- Regulatory Watch, dat wil zeggen het volgen van alle nieuwe wetgeving en het implementeren ervan in het bedrijf, wanneer dat nodig is;
- Gebruik van technologie om de compliance-procedures te automatiseren en tijd te besparen bij het verzamelen van gegevens en het uitvoeren van repetitieve controles.
Was deze servicepagina nuttig?
Central Compliance is de organisatie van alle compliance monitoring en controle van de professionele activiteiten van een bepaald bedrijf of bedrijf. ...
Return to centrale compliance
Waarom worden PPP meer gecontroleerd?
Politiek prominente personen (PPP's) zijn personen aan wie prominente publieke functies zijn toevertrouwd, zoals overheidsfunctionarissen, politici of hooggeplaatste militairen. PPP's kunnen ook hun familieleden en naaste medewerkers omvatten. De term "PPP" wordt ...
Read more Author What else ?